Rynek ubezpieczeniowy

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniu klientów firmy ubezpieczeniowe oferują nowe sposoby dostępu do ofert. Już teraz można dokonać zakupu polisy bez wychodzenia z domu. Pojawienie się internetu stworzyło nowy kanał dystrybucji produktów firm ubezpieczeniowych.
    Zakupy przez Internet to dla większości z nas już codzienność. Łatwo przyzwyczajamy się do wygodnego życia, gdzie nasze zamówienie zostanie dostarczone przez kuriera pod wskazany adres. W tym samym kierunku zmierzają firmy ubezpieczeniowe. Na swoich stronach internetowych oferuje co raz to większy zakres swoich produktów. Potencjalny klient bezpośrednio po wpisaniu danych do formularza poznaje ofertę firmy. Co raz częściej na rynku pojawiają się tak zwane „porównywarki”. Wpisując dane poznajemy oferty nie jednej konkretnej firmy lecz kilku.
    Sprzedaż ubezpieczeń przez Internet nie jest łatwym do zaplanowania procesem. Przy tworzeniu takiego portalu projektant musi wziąć pod uwagę szereg wytycznych dotyczących danego produktu. Dlatego w większości strony te pojawiły się w wersji okrojonej, a z biegiem czasu firmy ubezpieczeniowe zwiększyły możliwości pozyskania informacji i zakupu polis on-line. Bardzo dużą przeszkodą w sprzedaży ubezpieczeń przez Internet jest brak przekonania klientów do takiej formy zakupu polisy. Mimo zapewnień firm ubezpieczeniowych o pełnym bezpieczeństwie takich transakcji potencjalny klient woli jednak iść do swojego zaufanego agenta lub brokera ubezpieczeniowego. Tradycyjna forma sprzedaży utrzymuje się na rynku polskim. Obecnie klaruje się na poziomie około 62% sprzedanych polis na całym rynku. Agent ubezpieczeniowy to pośrednik wykonujący czynności w imieniu lub na rzecz ubezpieczyciela, polegający na pozyskiwaniu klientów, wykonywaniu czynności przygotowawczych zmierzających do zawarcia umów ubezpieczenia, zawieraniu takich umów oraz uczestniczeniu w administrowaniu i wykonywaniu umów ubezpieczenia. Brokerzy pełnią podobną rolę. Oni jednak nie są związani umowami z ubezpieczycielami i prowadzą działalność na rzecz swoich klientów. Brokerzy koncentrują się głównie na ubezpieczeniach podmiotów gospodarczych i pomocy w zarządzaniu ryzykiem.
    Przez długi czas agenci i brokerzy swoją bazę klientów zapisywali w wersji papierowej. Realia rynkowe co raz szybciej się zmieniają a rynek ubezpieczeniowy musi się dopasowywać. Szybko rozpowszechniający się Internet pozwala na lepsze i szybsze dotarcie do klienta z nową ofertą.
Co raz częściej aby zaoszczędzić czas poszukujemy informacji na stronach www. Zakup polisy internetowej to szybka i całkowicie bezpieczna transakcja. Firmy ubezpieczeniowe dbając o swój wizerunek zapewniają bezpieczeństwo przesyłu danych. Dlatego nie obawiajmy się korzystać z tej formy zakupu ubezpieczenia. Technologia wciąż idzie do przodu. Rynek ciągle się udoskonala może dlatego warto spróbować tej formy zakupu ubezpieczenia.

  Drukuj